Nişantaşı Oyun Grubu 12-18 Ay | Klinik Psikolog Burcu KORAY İstanbul Psikolog Psikomood
... ...
Nişantaşı Oyun Grubu 12-18 Ay
Nişantaşı Oyun Grubu 12-18 Ay

Nişantaşı Oyun Grubu 12-18 Ay

Nişantaşı Oyun Grubu 12-18 Ay : Ritim, Duyusal ve Hareket Dolu Eğlence!

Nişantaşı oyun grubumuz ile her hafta, çocuklarımızın gelişim süreçlerine renk katacak eğlenceli etkinliklerle bir araya geliyoruz. Ritim, duyusal deneyimler ve hareket oyunlarıyla dolu keyifli anlar yaşıyor ve öğreniyoruz.

Nişantaşı Oyun Grubu Detayları:

Oyun Grubu Günleri ve Saatleri:

  • Her Salı: 10:00 – 10:50
  • Her Cumartesi: 13:00 – 13:50

Oyun Grubu Kapasitesi:

  • Her seans için maksimum 8 kişi ile sınırlıyız. Bu, her çocuğumuzun bireysel ilgi ve ihtiyaçlarına daha fazla odaklanmamızı sağlar.

Nişantaşı Oyun Grubu İçeriği:

  • Ritim Oyunları: Çocuklarımızın müzikle tanışması ve ritim duygularını geliştirmeleri için eğlenceli aktiviteler.
  • Duyusal Deneyimler: El dokusu, koku, tat, görme ve işitme gibi duyuları kullanarak çocukların keşif yapmasını sağlayacak oyunlar.
  • Hareket Oyunları: Koordinasyonu artırıcı ve enerjilerini atabilecekleri oyunlarla keyifli vakit geçirme imkanı.
Nişantaşı Oyun Grubu
Nişantaşı Oyun Grubu

Oyun Gruplarının Çocuklar Üzerindeki Faydaları

Oyun, çocukluk döneminin sadece eğlence öğesi olmanın ötesinde, bir çocuğun bilişsel, sosyal ve duygusal gelişiminin temel bir unsuru olarak kabul edilmektedir (Ginsburg, 2007). Oyun grubu atölyeleri, çocukların bütünsel gelişimini teşvik etmede değerli bir araç olarak ortaya çıkmıştır. Bu atölyeler, etkileşimli aktiviteler aracılığıyla öğrenmeyi teşvik eden yapılandırılmış ancak oyunbaz bir ortam sağlar, bu da çocukların gelecekteki başarısı için hayati öneme sahip becerilerin gelişimine katkıda bulunur.

Oyun Grubu Atölyelerinin Faydaları

  1. Oyun Grubu Atölyesi ile Sosyal Gelişim  Oyun grubu atölyeleri, çocukların akranları ile etkileşimde bulunmaları için benzersiz bir ortam sunar ve bu da sosyal becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur. Piaget’e (1962) göre, akranlarla etkileşim, sosyal biliş ve anlayışın gelişimini destekler. Grup aktiviteleri aracılığıyla çocuklar, paylaşma, sıra bekletme ve işbirliği yapma gibi kritik kişilerarası becerilerin gelişimini teşvik eder (Drew ve Tudge, 2000).
  2. Oyun Grubu Atölyesi ile Duygusal İyi Hal: Grup içinde oyun oynamak, çocukların duygularını ifade etmelerine ve anlamalarına yardımcı olur. Bu, sevinç, hayal kırıklığı ve empati gibi duygularla başa çıkmalarına olanak tanır ve duygusal zeka gelişimine katkıda bulunur (Denham, 1998). Bu farkındalık, çocuklara stresle başa çıkma ve direnç geliştirme konusunda  oldukça güçlü araçlar sağlar (Brackett vd., 2011).
  3. Oyun Grubu Atölyesi ile Bilişsel Gelişim: Oyun grupu atölyeleri, çeşitli aktiviteler aracılığıyla bilişsel gelişimi teşvik etmek üzere tasarlanmıştır. Hayal gücü ile başlayıp problem çözme oyunlarına kadar çocuklar, eleştirel düşünce, yaratıcılık ve karar verme becerilerini geliştiren deneyimlere maruz kalırlar (Bergen, 2002). Bu aktiviteler, akademik başarı ve ömür boyu öğrenme sevgisi için temel oluşturur.
  4. Oyun Grubu Atölyesi ile Dil Gelişimi: İletişim, oyun grupu atölyelerinde geliştirilen önemli bir beceridir. Vygotsky’e (1978) göre, dil gelişimi yakından sosyal etkileşimle ilişkilidir. Etkileşimli oyun ve grup tartışmaları aracılığıyla çocuklar, dil becerilerini geliştirir. Zengin bir dil ortamına maruz kalmak, kelime dağarcığını genişletmelerine, konuşma becerilerini iyileştirmelerine ve kendilerini sözlü olarak ifade etme konusunda özgüven kazanmalarına yardımcı olur (Huttenlocher vd., 2010).
  5. Oyun Grubu Atölyesi ile Motor Beceri Gelişimi: Fiziksel oyun, ince ve geniş motor becerilerin gelişimi için önemlidir. Oyun grupu atölyeleri genellikle hareket, koordinasyon ve dengeyi içeren aktiviteleri içerir, bu da çocukların genel fiziksel gelişimine katkıda bulunur (Adolph vd., 2012). Bu deneyimler, yazma, spor ve diğer fiziksel faaliyetlere yönelik temeli oluşturur.
  6. Oyun Grubu Atölyesi ile Kültürel Farkındalık: Oyun grupu atölyeleri, çocukların farklı kültürleri, gelenekleri ve perspektifleri öğrenebileceği çeşitli bir ortam sunar (Derman-Sparks ve Edwards, 2010). Ortak aktiviteler ve hikayeler aracılığıyla çocuklar, çeşitliliği takdir etmeyi, kültürel farkındalık ve kabullenmeyi destekleyen bir anlayış geliştirir.
  7. Oyun Grubu Atölyesi ile Ebeveyn Katılımı: Oyun grupu atölyeleri genellikle ebeveyn katılımını teşvik eder, işbirliğine dayalı bir öğrenme ortamı oluşturur. Epstein’e (1995) göre, ebeveyn katılımı çocukların akademik başarısını olumlu bir şekilde etkiler. Ebeveynler, çocuklarıyla birlikte aktivitelere katılır, ebeveyn-çocuk bağını güçlendirir ve ebeveynlere çocuklarının erken eğitimine aktif olarak katılma fırsatları sunar (Henderson ve Mapp, 2002).

Sonuç olarak, oyun grupu atölyeleri, bir çocuğun bütünsel gelişimini şekillendirmede önemli bir rol oynar. Sosyal, duygusal, bilişsel ve fiziksel becerileri teşvik ederek, bu atölyeler, gelecekteki başarılar

Nişantaşı Oyun Grubumuzun Sağlayacağı Faydalar ve Kazanımlar

  1. Sosyal Gelişim: Grubumuz, çocukların diğer akranlarıyla etkileşimde bulunmasını teşvik eder. Bu, sosyal becerilerin gelişmesine ve arkadaşlık ilişkilerinin oluşturulmasına yardımcı olur.
  2. Motor Becerilerin Gelişimi: Ritim, duyusal ve hareket oyunları, çocukların motor becerilerini geliştirmesine yardımcı olur. Koordinasyon, denge ve hareket kabiliyeti bu aktivitelerle desteklenir.
  3. Duyusal Keşifler: Duyusal oyunlar, çocukların çevrelerini daha yakından keşfetmelerine olanak sağlar. Farklı dokuları hissetmek, yeni tatlar denemek ve çeşitli kokularla tanışmak, duyuların gelişmesini destekler.
  4. Ritim Duygusu: Ritim oyunları, çocukların müziği hissetmelerini ve ritim duygularını geliştirmelerini sağlar. Bu, müziği anlama ve ifade etme yeteneklerini artırır.
  5. Özgüvenin Artması: Katılımcılar, grup içindeki etkinliklerde başarılar elde ettikçe özgüven kazanır. Kendilerine olan güvenleri artar ve kendi yeteneklerini daha iyi tanırlar.
  6. Ebeveyn-Çocuk Bağının Güçlenmesi: Grubumuz, ebeveynlerin çocuklarıyla birlikte keyifli vakit geçirmelerini sağlar. Bu etkinlikler, ebeveynlerin çocuklarının ilgi alanlarını daha iyi anlamalarını ve birlikte eğlenmelerini sağlar.
  7. Öğrenmeyi Eğlenceli Hale Getirme: Oyunlar aracılığıyla öğrenmek, çocukların öğrenme sürecini daha keyifli ve etkili hale getirir. Bu, bilgi edinme motivasyonlarını artırır.
  8. Grup Dinamiği: Küçük gruplar halinde gerçekleştirdiğimiz etkinlikler, her çocuğun bireysel ilgi ve ihtiyaçlarına daha fazla odaklanmamızı sağlar. Bu, her çocuğun en iyi şekilde desteklenmesini sağlar.

Uzm. Klinik Psikolog Burcu KORAY

REFERANSLAR

Adolph, K. E., Vereijken, B., & Shrout, P. E. (2012). What Changes in Infant Walking and Why. Child Development Perspectives, 6(3), 183–189.

Bergen, D. (2002). The Role of Pretend Play in Children’s Cognitive Development. Early Childhood Research & Practice, 4(1).

Brackett, M. A., Rivers, S. E., Shiffman, S., Lerner, N., & Salovey, P. (2011). Relating emotional abilities to social functioning: A comparison of self-report and performance measures of emotional intelligence. Journal of Personality and Social Psychology, 101(4), 881–898.

Denham, S. A. (1998). Emotional Development in Young Children. Guilford Press.

Derman-Sparks, L., & Edwards, J. O. (2010). Anti-bias education for young children and ourselves. National Association for the Education of Young Children.

Drew, W. F., & Tudge, J. (2000). Piaget’s Structural-Developmental Psychology in Socio-Historical Perspective: His Early Work on the Binet Intelligence Scales in the 1920s. Journal of the History of the Behavioral Sciences, 36(4), 381–403.

Epstein, J. L. (1995). School/family/community partnerships: Caring for the children we share. Phi Delta Kappan, 76(9), 701–712.

Ginsburg, K. R. (2007). The importance of play in promoting healthy child development and maintaining strong parent-child bonds. Pediatrics, 119(1), 182–191.

Henderson, A. T., & Mapp, K. L. (2002). A New Wave of Evidence: The Impact of School, Family, and Community Connections on Student Achievement. Southwest Educational Development Laboratory.

Huttenlocher, J., Vasilyeva, M., Cymerman, E., & Levine, S. (2002). Language input and child syntax. Cognitive Psychology, 45(3), 337–374.

Piaget, J. (1962). Play, Dreams and Imitation in Childhood. Norton & Company.

Vygotsky, L. S. (1978). Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. Harvard University Press.

Check Also

Doğum Sonrası Cinsel İsteksizlik

Doğum Sonrası Cinsel İsteksizlik

Doğum Sonrası Cinsel İsteksizlik Doğum sonrası cinsel isteksizlik oldukça yaygın ve normal bir süreçtir. Doğum …

Çift Terapisi İstanbul

ÇİFT TERAPİSİ İSTANBUL

İstanbul Çift Terapisi İstanbul’da Çift Terapisi Klinik Psikolog Burcu Koray İstanbul, Türkiye’nin en büyük ve …

Nişantaşı Çocuk Atölyesi

Nişantaşı Çocuk Atölyesinden Merhaba; Sevgili ebeveynler, Bebeklerinizin ilk yaşları, onların büyüme ve gelişme sürecinde önemli …

OKB Obsesif Kompulsif Bozukluk

OBSESİF KOMPULSİF BOZUKLUK

Obsesif Kompulsif Bozukluk (OKB), bireylerin yaşam kalitesini ciddi şekilde etkileyen sağlık sorunlarından biridir. OKB, tekrarlayan …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

function custom_disable_right_click() { if (is_single()) { // Sadece yazı (post) sayfalarında etkinleştir ?>