Otizmde Oyun Terapisi Eğitimi
Otizmde oyun terapisi eğitimi, Otizm bireylerin sosyal etkileşim, iletişim ve davranışlarında çeşitli zorluklara yol açan nörogelişimsel bir durumdur. Bu zorlukların üstesinden gelmek için kullanılan yöntemlerden biri de oyun terapisidir. Oyun terapisi özellikle OSB tanısı almış çocuklar için oldukça faydalıdır çünkü oyun, çocukların doğal iletişim dilidir. Oyun terapisi, bu dili kullanarak çocukların iç dünyasına erişmemizi sağlar.
Otizmde Oyun Terapisi Eğitimi
Otizmde oyun terapisi, çocukların duygusal, sosyal ve bilişsel gelişimlerine destek olmak amacıyla kullanılan etkili bir yöntemdir. Özellikle otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuklar için oyun terapisi, iletişim becerilerini geliştirmek, sosyal etkileşimleri artırmak ve duygusal ifadeyi kolaylaştırmak için önemli bir araçtır. Oyun terapisi, çocukların dünyasını anlamak ve onlara kendilerini ifade etme imkanı sunmak için doğal ve eğlenceli bir yoldur.
Otizmde Oyun Terapisi Eğitim İçeriği
Bu eğitim programı, oyun terapisinin otizm spektrum bozukluğunda nasıl uygulanabileceğini ve etkili sonuçlar elde edilebileceğini kapsamlı bir şekilde ele alır. Eğitimde, otizmli çocuklar için özel olarak tasarlanmış 50 farklı oyun terapisi tekniği tanıtılacaktır.
Otizmde Oyun Terapisi Eğitimi Süresi ve Yöntemi
Eğitim süresi: 3 gün (toplam 20 saat) Eğitim yöntemi: Teorik dersler, uygulamalı atölye çalışmaları ve vaka analizleri. Eğitim ONLINE olarak yapılacaktır.
Otizmde Oyun Terapisi Eğitimi Konuları
-
Oyun Terapisinin Temelleri:
Oyun terapisi nedir? Hangi durumlarda ve nasıl kullanılır?
-
Otizm ve Oyun Terapisi:
- Otizm spektrum bozukluğu nedir? Oyun terapisi otizmli çocuklara nasıl fayda sağlar?
-
Oyun Terapisi Teknikleri:
- 50 farklı oyun terapisi tekniği ile tanışma ve uygulama yöntemleri.
- Duyusal oyunlar
- Sosyal beceri oyunları
- İletişim oyunları
- Problem çözme oyunları
- Yaratıcı oyunlar
- Vaka Çalışmaları: Gerçek vakalar üzerinden analizler ve oyun terapisi uygulamaları.
Katılımcılara Sunulacak PDF Materyaller
Eğitim programına katılan tüm katılımcılara aşağıdaki PDF materyaller sunulacaktır:
- Eğitim Notları: Teorik derslerin özetlerini ve önemli noktalarını içeren kapsamlı notlar.
- Oyun Terapisi Rehberi: 50 farklı oyun terapisi tekniğinin detaylı açıklamaları ve uygulama yöntemleri.
- Vaka Analizleri: Gerçek vakaların analizleri ve uygulama örnekleri.
- İletişim ve Sosyal Beceri Geliştirme Kılavuzu: Otizmli çocukların iletişim ve sosyal becerilerini geliştirmeye yönelik stratejiler ve ipuçları.
- Ek Kaynaklar ve Okuma Listesi: Konuyla ilgili daha fazla bilgi edinmek isteyenler için önerilen kitaplar, makaleler ve web siteleri.
Kimler Katılabilir?
- Ebeveynler
- Özel eğitim öğretmenleri
- Psikologlar
- Psikolojik danışmanlar
- Çocuk gelişimi uzmanları ve tüm bölümlerde eğitim gören öğrenciler.
Eğitmen; Uzm. Klinik Psikolog Burcu KORAY
Sertifika ve Uygulayıcı Yetkilendirmesi
Eğitim programını başarıyla tamamlayan katılımcılara “Otizmde Oyun Terapisi Uygulayıcı Sertifikası” verilecektir. Bu sertifika, katılımcıların oyun terapisi tekniklerini otizmli çocuklar üzerinde etkili bir şekilde uygulayabileceklerini gösterir.
Eğitimin Faydaları
- İletişim Becerilerinin Gelişimi: Oyun terapisi, otizmli çocukların dil ve iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.
- Sosyal Etkileşimlerin Artması: Çocukların sosyal becerilerini güçlendirmek ve akranlarıyla daha etkili etkileşimde bulunmalarını sağlamak.
- Duygusal İfade ve Düzenleme: Çocukların duygularını tanıma, anlama ve uygun şekilde ifade etme becerilerini geliştirme.
- Problem Çözme Becerileri: Oyunlar aracılığıyla problem çözme yeteneklerini artırma ve bağımsızlık kazanmalarını sağlama.
Eğitimlere ait yorumlarımızı buraya tıklayarak inceleyebilirsiniz
Kayıt ve İletişim
Detaylı bilgi ve kayıt için bizimle iletişime geçin:
- Telefon: +90 0538 544 5154
- E-posta: info@psikomood.com.tr
- Adres: Psikomood Terapi Merkezi, Teşvikiye Mahallesi, Valikonağı Cad 52/13 Nişantaşı/ İstanbul
Otizmde Oyun Terapisi Etkinliği Üzerine Yapılmış Araştırma Örnekleri
Tilmont Pittala, E., Saint-Georges-Chaumet, Y., Favrot, C., Tanet, A., Cohen, D., & Saint-Georges, C. (2018). Clinical outcomes of interactive, intensive and individual (3i) play therapy for children with ASD: a two-year follow-up study. BMC pediatrics, 18, 1-13.
Schottelkorb, A. A., Swan, K. L., & Ogawa, Y. (2020). Intensive child‐centered play therapy for children on the autism spectrum: A pilot study. Journal of counseling & development, 98(1), 63-73.